Jump to content
Obaveštenje
  • Dobrodošli na Meridianbet forum Srbija!

Auto-Moto sportovi


Preporučeni postovi

Formula 1 u 2020, pokušaj drugi

Bio je 12. mart kada smo najavili ovogodišnji šampionat Formule 1, da bi nekoliko sati kasnije Velika nagrada Australije, kojom je trebalo da startuje, bila otkazana.

Lewis Hamilton

Sada, skoro četiri meseca kasnije, sezona konačno počinje, a s obzirom na situaciju u svetu srećni smo što nas uopšte čekaju trke. Pandemija koronavirusa je sredinom marta zaustavila ne samo gotovo ceo globalni sport, već je ceo svet bio primoran da zastane. Susreli smo se sa nevidljivim protivnikom, koji još ne posustaje, ali su se uprkos tome stekli uslovi da se bolidi konačno nađu na stazi.

Samu sezonu nećemo ponovo najavljivati jer nema razloga – favoriti su ostali isti kao u martu, oni koji vrebaju šansu takođe, kao i oni koji će se boriti samo za mrvice. Ipak, period od 16 nedelja nije nimalo kratak, a za to vreme smo se susreli sa brojnim nedoumicama oko toga da li će sezone biti i kako će ona izgledati, a takođe smo dobili i znatno zanimljiviji prelazni rok nego što je iko mogao da zamisli.

Kako izgleda kalendar?

Šampionat je ove godine trebalo da broji rekordne 22 trke, međutim, u ovom trenutku, pred zvanični početak u kalendaru se nalazi samo osam, i to na šest staza. Za sada kalendar obuhvata samo evropske trke, ali se zna da će sezona biti završena trkama na Bliskom istoku, u Bahreinu i Abu Dabiju, samo nisu poznati tačni termini. Postoji nada da će kako vreme bude odmicalo biti dodati još neke trke, u Aziji ili na američkom kontinetu, ali ćemo morati da sačekamo još neko vreme za zvaničnu potvrdu.

Max Verstappen

Sezona startuje dvema trkama na stazi „Red Bul ring“, koje će biti vožene dva vikenda zaredom, 5. i 12. jula, kao Velika nagrada Austrije i Velika nagrada Štajerske. Odmah posle njih sledi trka u Mađarskoj, a zatim vikend pauze pre dva okršaja na „Silverstonu“, prvog i drugog vikenda u avgustu. Posle legendarne staze, na kojoj je pre 70 godina vožena prva trka u istoriji Formule 1, vozači se sele u Montmelo, na Veliku nagradu Španije. Zatim slede dve trke koje su zadržale svoje termine iz prve verzije kalendara – one u Belgiji i Italiji.

U ovom trenutku postoji velika šansa da kalendaru budu pridodate trke na stazama koje Formula 1 ne posećuje, kao što su „Muđelo“ i „Portimao“. „Muđelo“ je pre nekoliko godina bio domaćin testiranja, neki su tu stazu okarakterisali opasnom za bolide, dok su drugi vozači bili oduševljeni. Poznato je da je vozač Red Bula Mark Veber jednom prilikom rekao da je „10 krugova kao 1.000 u Abu Dabiju“ po pitanju uživanja u vožnji.

Trke „duhova“ i ne samo to...

Da bi do ovogodišnjeg šampionata uopšte došlo u Formuli 1 su bili svesni da će morati da se žrtvuju jedne od najvažnijih stvari koje čine trke, a to je prisustvo gledalaca. Jednostavno, rizik od zaraze i dalje postoji, a u ovom trenutku nije pametno dozvoliti prisustvo nekoliko desetina hiljada ljudi na tribinama. To bi moglo da se promeni, ali tek u kasnijem delu sezone. Zato neće biti ni parade vozača, već će umesto toga vozači biti intervjuisani ispred svojih garaža u terminu kada je trebalo da se zajedno voze stazom.

Charles Leclerc

Staze i sam padok će biti zatvoreni za spoljni svet, timovi će imati ograničen broj članova na trkama, a svi zajedno će putovati posebnim čarter letovima i biti smešteni unutar takozvanog mehura. Timovi će svakako biti odvojeno smešteni, a postojaće i određena distanca između njihovih objekata na stazi. I za to će se koristiti oni postojeći, što znači da ekipe neće dopremati svoja domaćinstva na točkovima ove godine.

Svi vozači i članovi timova, zaposleni u Formuli 1 testirani su pre puta u Austriju, a iste testove moraće da obave i malobrojni prestavnici medija kojima je dozvoljen pristup. Testovi će biti ponavljani na svakih nekoliko dana, a pojedine informacije ukazuju da je ih je obezbeđeno preko 10.000 samo za te potrebe. Za sve će važiti obavezno nošenje zaštitnih maski.

Sama interakcija ljudi van staze će biti svedena na minimum, pa će tako novinari biti prepušteni media centru i neće imati ikakav kontakt sa vozačima i predstavnicima timova. Konferencije će se obavljati putem video linka, a još jedna velika promena čeka nas i po samom završetku trka. Neće biti proslave na podijumu, već će najverovatnije na startno-ciljnom pravcu biti upriličena nekakva dodela trofeja.
 

Lando Norris

Što se tiče samog rada timova, zbog zaštite koju će morati da koriste, mehaničarima će biti dozvoljeno da rade na bolidima jedan sat duže u četvrtak i petak, nego što je slučaj u normalnim okolnostima. To znači da će takozvani policijski čas trajati osam sati, a ne devet. Takođe će minimalnom broju ljudi biti dozvoljen pristup proceduri pre samog starta, a izlazak iz boksa će biti mogućen najkasnije 20 minuta pre početka kruga za zagrevanje, a ne pola sata, kao do sada.

Jedna od najvećih promena pravila se odnosi na izbor pneumatika, pošto timovi neće moći da biraju koliko setova koje tvrdoće žele. Umesto toga, postavljen je standard po kojem će svi vozači na raspolaganju imati po dva seta tvrdih pneumatika, tri srednje smese i osam mekih.

Mercedes

Pored svega pomenutog, poslednjih nedelja je u centru pažnje i borba protiv rasizma, koja je u Formuli 1 pravi odjek dobila tek pošto je Hamilton prozvao svoje kolege. Poslednjih nedelja u Sjedinjenim Državama traju protesti posle smrti Džordža Flojda kao posledice policijske brutalnosti, a Formula 1 je na to reagovala inicijativom "We Race As One". Sam šestostruki svetski šampion, inače prvi tamnoputi vozač u šampionatu, takođe je pokrenuo inicijativu koja za cilj ima da pomogne manjinama u auto-moto sportu, dok je njegov Mercedes promenuo boju bolida i biće crn, a ne srebrn, u znak borbe protiv rasizma.

Ludi prelazni rok u pauzi

Vest koja je obeležila čekanje do prve trke svakako je odlazak Sebastijana Fetela iz Ferarija na kraju ovogodišnjeg šampionata. Za većinu ljudi je to bilo iznenađujuće, ali promena odnosa snaga u italijanskom timu nije ni mogla da dovede do drugačijeg raspleta. Četvorostruki svetski šampion je bio jasni broj jedan u Ferariju dok mu je timski kolega Kimi Raikonen, a sve se promenilo dolaskom Šarla Leklera, koji je pritom zimus dobio ugovor do kraja 2024. godine.

Za Fetela bi to mogao da bude motiv više ove sezone, koja bi mogla da mu bude i poslednja u Formuli 1, ali za sada Nemac ne govori mnogo o svojim planovima osim onoga što ga za koji dan čeka na stazi. I to uprkos činjenici da su iz Ferarija priznali da su potpuno morali da promene bolid pošto su otkrili brojne nedostatke tokom predsezonskih testiranja. Na Fetelovo mesto će sledeće sezone stići Karlos Sains junior, kojeg će u Meklarenu zameniti Danijel Rikardo. To znači da na početku ovogodišnjeg šampionata imamo trojicu vozača koji već znaju da po njegovom završetku neće biti tu gde su sada.

Sebastian Vettel

Iako mu na kraju sezone ističe ugovor, očekuje se da će Luis Hamilton ostati u Mercedesu, ali je veliko pitanje da li će isti slučaj biti i sa Valterijem Botasom. Mnogo toga će zavisiti od toga kako se pokaže na prvih nekoliko trka, isto kao i veliki broj drugih vozača koji ostaju bez ugovora na kraju sezone. Za sada se zna da Maks Ferstapen ima ugovor sa Red Bulom do 2023, da Lando Noris ostaje u Meklarenu, Estaban Okon u Renou, a Serhio Peres u Rejsing Pointu, koji će od naredne godine postati Aston Martin. 

Pod ugovorom je i Džordž Rasel, sa Vilijamsom, ali pošto je on Mercedesov vozač postoji mogućnost i da dobije priliku u šampionskom timu, dok je budućnost britanske ekipe trenutno neizvesna. Vilijams je ostao bez glavnog sponzora – Rokita, uz to je bio primoran da uzme pozajmicu od kompanije koju poseduje otac njegovog vozača Nikolasa Latifija Majkla.  Taj dogovor uključuje i hipoteku nad fabrikom tima, kao i legendarnim bolidima, a pre nekoliko nedelja pojavile su se informacije i potencijalnoj prodaji cele ekipe.

Kompletan ovogodišnji šampionat Formule 1 čeka vas na Sport Klubu, a ako ste propustili najavu onoga što nas čeka na stazi, možete da je pročitate na ovom linku. Spremili smo i priču o jedinom novajliji ove sezone – Nikolasu Latifiju, kao i podkast Lap 76.

 

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama
  • Odgovori/odgovora 939
  • Created
  • Poslednji odgovor

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Rodio se 21.marta 1960. u Sao Paolu, Brazilu, kisni covek,kisni maestro, jedan od najvecih vozaca ovog sporta. Imao je trofejnu karijeru iza sebe.  162 trke, 65 pol pozicija, 80, podijuma, 41 pob

Uskoro u Ferariju? Zanimljivosti o Antoniju Đovinaciju Jedini je Italijan trenutno u Formuli 1 i vozi za Alfa Romeo. Ime Antonija Đovinacija sve ćešće se dovodi u vezu sa Ferarijem, pominju ga ka

MotoGP karavan, isto kao i Formula 1 nije poceo zbog ovog korona virusa. Medjutim u Kataru su se vozila Moto3 i Moto 2 trka, pod izgovorom da su oni vec bili tamo, i ssto timovi MotoGP klase jos nisu

Posted Images

@BeconiWR

Još odmah po dolasku u Austriju tim iz Milton Kinsa najavio je da će uputiti protest FIA-i na legalnost Mercedesovog DAS sistema, koji služi za lakše upravljanje bolidom na pravcima i tako smanjuje otpor vazduha. Pošto Red Bull tu mogućnost nije mogao da odradi u  protest je uputio odmah po završetku treninga u Austriji.

Ipak, FIA je kasno sinoć donela odluku da je DAS legalan:

“Sudije su odlučile da je DAS legalan deo sistema za upravljanje i on zadovoljava sva pravila na polju vešanja bolida i njegovog aerodinamičkog uticaja. Po mišljenju sudija, DAS je fizički deo sistema za upravljanje.” pisao je u sapoštenju vladajućeg tela.

Na ovaj način Mercedesu je dozvoljeno korišćenje sistema do kraja sezone, pošto je on i zvanično zabranjen od 2021.

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

@BeconiWR Meni je utisak kvalifikacija,da je mečka standardno ,,odlicna,,da je ferari mnogo los bio ocajan..da je alfa totalno podbacila i da wiliams ne krecu obe formule iz poslednjeg reda,i da je Rasel uspeo da bude brzi od dve alfe.To mi je utisak posle kfalifikacija.

20200705_084638.jpg

20200705_084710.jpg

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

@Flaki e pa gledao sam vremena u odnosu na proslu godinu Najvise su naoredovali Racing point Meklaren, sto mene najvise raduje. Napokon i Lando nesto da uradi. Ocekivanja od trke Lando uz sticaj srecnih okolnosti mozda moze do podijuma, ali realno za ocekivati je bar top 5.

Ferari,ne znam sta se desava sa njima. I da, Mecka nije napredovala, cak su i sporiji oko 2 desetinke u odnosu na proslu godinu

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

Lekler i Ferstapen objasnili zašto nisu klečali

Maks Ferstapen, Antonio Đovinaci, Danil Kvjat, Karlos Sains Junior, Šarl Lekler i Kimi Raikonen, iako su nosili majice na kojima je bila poruka sa željom da se zaustavi rasizam, nisu kleknuli na stazi, tokom intoniranja austrijske himne, što su uradili Luis Hamilton i još trinaestorica vozača.

Formula 1

Svi su i dan kasnije pod ozbiljnim pritiskom, pa čak i pretnjom da budu sankcionisani, iako čelnici F1 za sada nemaju stav u vezi sa tzv. „bojkotom”.

Još pre početka trke, neki od njih su izjavljivali da neče klečati, a Lekler i Ferstapen su svoje stavove objasnili i na društvenim mrežama.

„Verujem da su važne činjenice i naše ponašanje u svakodnevnom životu, a ne formalni gestovi, koji se u nekim zemljama mogu smatrati kontroverznim. Neću klečati, ali to ne znači da sam manje posvećen od drugih u borbi protiv rasizma”, napisao je Lekler.

„Izuzetno sam posvećen ravnopravnosti i borbi protiv rasizma, ali isto tako verujem da svako ima pravo da se izrazi na način, koji mu odgovara. Neću klečati, ali poštujem i podržavam lični izbor svakog od vozača”, dodao je Ferstapen.

Sve ovo izazvalo je brojne, negativne, ali i pozitivne komentare, pa nema sumnje da će se o svemu pričati i pisati i u nastavku sezone.

Na kraju trke novinari su tražili i dobili komentar svetskog prvaka Luisa Hamiltona, jedinog tamnoputog vozača u karavanu Formule 1.

„Nikoga ne treba prisiljavati da klekne. Nisam pitao, a ni molio nikoga da to učini. Zaista sam zahvalan svima onima koji su to uradili. Mislim da je ovo u celini bila još jedna moćna poruka, a to da li ste kleknuli, ili ne, neće promeniti svet. Problem je mnogo veći”, rekao je Hamilton.

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

Red Bull je u nedelju uložio protest protiv odluke da Hamilton prođe bez kazne za ignorisanje žutih zastava u kvalifikacijama. Sudije su pregledale dokaze koje je dostavio Red Bull 41 minut pre trke, nakon čega je Hamilton dobio kaznu od tri mesta na startu.

Svetski šampion je tokom trke zaradio i kaznu od pet sekundi zbog izazivanja incidenta sa vozačem Red Bulla Alexanderom Albonom, zbog čega je u konačnom plasmanu pao na četvrto mesto, dok je Albon morao da odustane.

Pored ovoga, Red Bull je još u petak uložio protest protiv Mercedesovog DAS sistema, ali je on odbijen.

Nakon trke, Toto Wolff je rekao da je Hamiltonova kazna od pet sekundi prestroga, a na pitanje da prokomentariše izazov Red Bulla na stazi, ali i van nje, on je imao jasnu poruku.

„Mislim da je protest koji su uložili u petak bio fer, ali ovaj u nedelju nije. Vratili su se u nedelju ujutru sa namerom da preokrenu odluku od prethodnog dana. Pravila to dozvoljavaju ako imate dokaze i morali smo da primimo taj udarac, ali maske su pale i ako žele borbu, dobiće je“.

Wolff je takođe izrazio zabrinutost zbog problema sa pouzdanošću Mercedesovog bolida tokom trke, ali smatra da je i sama staza odigrala svoju ulogu.

„Mislim da su problemi sa pouzdanošću prouzrokovani ivičnjacima. Staza je sjajna sama po sebi, ali ako odete samo malo šire na izlasku iz krivine, vešanje trpi veliko opterećenje. Zato vozač mora da proceni koliko brzo sme da vozi i koliko sme da koristi ivičnjake. Oni naravno žele da budu što brži, ali na taj način rizikuju oštećenje vešanja koje može da izazove vibracije i na kraju dovede do odustajanja“, rekao je Wolff.

3w1280c0.bild_.jpg

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

@Flaki  pa jeste. Albon je bio ispred njega, Hamilton je bez razloga usao u njega... Glupost od sampiona.. Ali Botas je stvarno odvezao najbolju trku. Leklera ne smemo zaboraviti

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

Kvjat: U Rusiji se kleči pred bogom i zastavom

Danil Kvjat, ruski pilot Formule 1 i član ekipe Alfa Tauri, bio je jedan od šestorice vozača koji nisu kleknuli na koleno, pred početak Velike nagrade Austrije,

Daniil Kvyat

U utorak je, na insistiranje stranih medija, prokomentarisao svoju odluku.

„Kada su mi predložili klečanje kao gest borbe protiv rasizma, sve mi je bilo malo neshvatljivo. To je, da tako kažem, protiv mentaliteta ruskog naroda. U mojoj domovini se kleči pred Bogom i zastavom.”, rekao je Kvjat.

„Svi mi vozači smo ujedinjeni u borbi protiv rasizma. Pokazali smo naš stav, kad smo pre trke obukli majice sa natpisom Kraj rasizmu”, dodao je Kvjat.

Podsećamo, uz ruskog vozača, na koleno u nedelju nisu kleknuli još Maks Ferstapen (Red Bul), Kimi Raikonen i Antonio Đovinaci (obojica u Alfa Romeu), Karlos Sains (Meklaren) i Šarl Lekler (Ferari).

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

Alonso i Renault – treće poglavlje! Nakon što je ranije ove godine objavljeno da će Ricciardo iz Renaulta preći u McLaren, dosta se špekulisalo oko toga ko bi mogao da ga zameni. Alonso, koji je napustio Formulu 1 na kraju 2018. se relativno skoro pojavio kao najozbiljniji kandidat pošto su mnogi sumnjali da bi želeo da se vrati u tim koji se bori u sredini poretka. Ipak, danas je i ta teorija pala u vodu pa će sledeće godine voziti u z mladog Estebana Ocona. Alonso je ranije već u dva navrata vozio za Renault. Prvo od 2003 do 2006, kada je u svoje poslednje dve sezone sa timom osvojio i dve titule, a drugi put u periodu od 2008 do 2009, kada je ostvario samo dve pobede.Renault je moja porodica i najlepša sećanja me vežu za ovaj tim. Oni su veliki izvor ponosa kod mene, tim koji izaziva velike emocije. Dali su mi priliku na početku karijere i sada kada će mi omogućiti da se takmičim na visokom nivou. Napredak koji su napravili preko zime daje kredibilitet onome čemu streme od 2022. Tim ima sve što je potrebno da se vrati na podijum, a i ja takođe“, izjavio je Alonso.

alonso-renault-briatore.jpg

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

Poljak je nakon teške sezone sa Williamsom prošle godine, dobio ulogu rezervnog vozača u ekipi Alfa Romeo i nekoliko puta je već viđen na stazi toko zimskih testova. Već ovog vikenda će se ponovo naći u bolidu kada će zameniti Giovinazzija tokom prvog treninga za VN Štajerske.

„Radujem se povratku na stazu, pogotovo nakon ove duge pauze koju smo svi morali da istrpimo. Moj cilj, kao i uvek, je da ekipi obezbedim što više relevantnih podataka i da inženjerima prenesem svoje mišljenje. Ovaj vikend će biti čudan za sve. Vozi se na istoj stazi kao prošle nedelje i svi imaju puno podataka koje sada mogu da iskoriste za fina podešavanja bolida“, izjavio je Kubica.

Robert-Kubica-Alfa-Romeo-crossed-arms.jpg

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

Španac i francuski tim juče se objavili da će sarađivati od 2021.

Fernando Alonso će se posle dve godine pauze vratiti u najbrži cirkus i to po treći put sa Renaultom. Vozač iz Ovijeda rešio je da se vrati u šampionat a pre pisanju britanskih medija za ovo ga čeka i lepa nadoknada.

Kako piše The Sun, Alonso bi trebalo da do 2022. zaradi oko 15 miliona funti po sezoni, pa to bi značilo da će on posle ovog ugovora biti bogatiji za 33 miliona evra. Sa druge strane to i nije neki problem za samog Španca, već činjenica da je francuska kompanija najavila smanjenje budžeta za skoro 2 milijarde evra, ali izgleda da to se ne odnosi na trkačko odelenje Formule 1.

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

Postignut dogovor: Rosi u Petronas Jamahi do 2022.

Legendarni italijanski motociklista Valentino Rosi dogovorio je novi, dvogodišnju saradnju sa Petronas Jamahom.

Valentino Rossi

Do zvanične potvrde saradnje doći će uoči uvodne trke u Moto GP šampionatu 19. jula u Heresu.

Devetostruki šampion mesecima unazad vodio je pregovore sa Petronas Jamahom, a sad je postignut dogovor.

Zanimljivo, ugovor će biti potpisan do 2022, što znači da će Rosi voziti i u 43. godini života.

PfcwAHCP?format=jpg&name=small

Italijanu na kraju ove sezone ističe ugovor sa Jamahom i na njegovo mesto stiže Fabio Kvartararo, ali će čuveni vozač preći na fabrički motor u Petronasu.

Rosiju će timski kolega biti Franko Morbideli, prvi polaznik njegove Akademije koji je postao svetski šampion.

Link teme/posta
Podeli na društvenim mrežama

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgovor na ovu temu ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...